سوالات متداول

توی سالهای اخیر کسب و کارهای اینترنتی رونق خیلی خوبی پیدا کردن و خیلی از افراد حتی شده برای یکبار به فکر این افتادن که چقدر خوبه خودشون کسب و کار اینترنتی داشته باشن اما بعد وقتی برای سوالات ذهنشون پاسخی ندارن سعی میکنن ایده ی راه اندازی کسب و کار اینترنتی رو از سرشون بیرون کنن.

 آفرینو میخواد بهت بگه که بهتره اول سوالات متداولی که اینجاست بخونی و اگه بازم سوالی داشتی پایین همین مقاله توی قسمت نظرات از ما بپرسی. مطمئن باش که اگه با آموزش های ما همراه باشی، کسب و کار اینترنتی موفقی خواهی داشت.

سوالات متداول آکادمی کسب و کار آفرینو

میتونیم بگیم که الان دیگه هرچیزی رو میشه توی اینترنت بازاریابی کرد و به فروش رسوند. شاید شما هم فکر کنید که توی فضای مجازی مخاطب و مشتری برای کسب و کارتون کم باشه و نتونین محصولتون رو بفروشین اما اینطور نیست. ما بارها به افرادی مثل  شما در مورد اینترنتی کردن کسب و کار مشاوره دادیم و حتی کارهایی که فکرش رو هم نمی‌کردیم به فروش خوبی در هر ماه رسیدند.

 

 اگه بخوایم براتون مثال بزنیم یکی از دوستان در زمینه ی فروش قطعات کامیون فعالیت داشتن و خب هر کدوم از این قطعات قیمتهای بسیار بالایی داشتن اما ایشون هر روز حداقل پنج تا فروش با قیمت های متغیر داشتن و این واقعا عالی بود.

 پس تا زمانی که چیزی رو امتحان نکنین نمی‌تونین در موردش با حدس و گمان و انرژی ها و فکرای منفی تصمیم بگیرین. الان فرهنگ خرید اینترنتی بین مردم کشورمون جا افتاده و خیلی راحت میتونین محصولتون رو از طریق اینترنت بفروشین. زمان رو از دست ندین و همین الان شروع کنین.

یکی از سوالات بسیار مهم و متداول بین کسانی که می خوان کسب و کار آنلاین و اینترنتی خودشون رو راه اندازی کنن همینه، که آیا با وجود دیجی کالا اصلا منطقیه که ما بخوایم کسب و کارمون رو راه اندازی کنیم؟

 

اولین موردی که باید بهتون بگیم اینه که هیچکدوم از صاحبان کسب و کارهای نوپا نباید خودشون رو با کسانی که سال ها توی این حیطه در حال کار و تلاش بودن مقایسه کنن.

 

دیجی کالا و یا به طور کلی هر کسب و کار آنلاینی که تو این زمینه به موفقیت رسیدن، ابتدای کار مثل شما شروع کردن و دقیقا مثل شما توی خیلی از موارد سردرگم بودن و با پله پله طی کردن مسیر به موفقیت رسیدن.

 

دومین مورد اینکه شما به عنوان یه کسب و کار نوپا توی اینترنت به دنبال این هستین که بتونین سهمی داشته باشین، پس میتونین با ایجاد ارزش های کوچک اما ارزشمند، همپای رقبای بزرگتون پیش برین.

 

الان مردم بیشتر دنبال خرید محصولات تخصصی هستن. پس وقتی بتونی محصولات تخصصی ارائه بدی و اطلاعات و آگاهی مردم رو در اون زمینه افزایش بدی قطعا میتونی بهتر و بیشتر از سایت های بزرگی مثل دیجی کالا محصولت رو بفروشی.

 

به طور مثال میتونی فقط کفش ورزشی بفروشی و توی این زمینه اطلاعات ارزشمند بیشتری رو به مخاطب ارائه بدی. اینطوری شانس فروش محصولت بیشتر میشه و میتونی کارت رو گسترش بدی و سهم خودت رو از بازار اینترنتی دریافت کنی.

هر چقدر که بازار هدف شما گسترده تر باشه پس سرمایه ی بیشتر مورد نیازه. مثلا دیجی کالا یک سایت برای برآورده کردن نیازهای تمامی افراد جامعس . پس اگه شما میخواین نیازهای تمامی افراد جامعه رو هدف خودتون قرار بدین، باید به فکر سرمایه ی بسیار زیادی باشین. هزینه ی خرید محصولات، انبار داری، نیروی انسانی، بسته بندی و… نیاز به سرمایه ی بسیار زیادی دارن.

پس بهترین کار اینه که بازار هدف خودتون رو کوچک تر کنین به طور مثال اگه شما به کتاب فروشی علاقه دارین میتونین فقط یک زمینه ی خاص رو برای شروع کار انتخاب کنین . اگه شما با کتاب های تخصصی  روانشناسی کار خودتون رو شروع کنین پس مخاطب شما قطعا دانشجوها و اساتید رشته ی روانشناسی و حتی اقلیتی از مردم هستن. اینطوری هزینه های راه اندازی کسب و کار شما به شدت کاهش پیدا می‌کنه و شما به سرمایه ی زیادی نیاز ندارین.

 

بهتره براتون یه مثال دیگه بزنم؛ اگه شما توی یه زمینه ای تخصص دارین میتونین حتی با آموزش دادن اون علم و هنر، کسب و کار اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنین. شما برای این کار میتونین فیلم، کلیپ، پادکست و… درست کنین و از این طریق با سرمایه ی بسیار کمی کسب و کار خودتون رو راه اندازی و سپس اون رو گسترش بدین .

 

پس اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدین تعیین بازار هدف کسب و کار اینترنتی شماست.

سوالات بیشتری دارید؟ از این قسمت بپرسید